5 marketingtrends voor 2015, waar je nu al mee aan de slag kunt

07 juli 2014

2014 is nog maar halverwege, maar de trends voor 2015 zijn er al! De contentmarketingweblog van Newscred heeft er vijf benoemd. Niet om ze af te wachten totdat het 2015 is, maar om er nu al mee aan de slag te gaan zodat je voorop loopt! 

1. Micro-targeting: Het is tijd om je klanten ook echt te leren kennen

Customisatie en personalisatie zijn hier de sleutelwoorden om niet je algemene publiek te vinden, maar juist de kleine onderdelen ervan, de niches die zich onder je klanten bevinden. Juist met de kleinere groepen kun je een-op-een conversaties voeren en die kun je ook beter leren kennen. Het gaat hierbij om  de behoeften, lifestyle en motivaties van deze mensen.

2. Paid Placements zijn blijvend: Geef je geld uit aan de juiste content en op het juiste platform 

Er is een verschuiving gaande naar paid media, en dan met name op de earned media, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter en Pinterest. Dit heeft met de veranderende algoritmes te maken van met name Facebook. En als je niet betaalt, dan is de kans klein dat je volgers je zien. Als je wel betaalt, zien ze je wel. 

Je moet dus goed begrijpen welke platformen goed bij jouw merk en je doelgroep passen. En het lijkt erop dat de paid content ook echt goede content moet zijn, dus met een educatieve invalshoek, zoals whitepapers, instructievideo's et cetera. Gewoon grappige filmpjes of foto's doen het niet meer. 

3. Mobile zal domineren: Krijg dit onder de knie

Mobiel zal een integraal onderdeel van je strategie moeten worden, en je moet daarbij ook rekening houden met de content die past op mobiel. Longreads of lange infographics zijn minder geschikt voor mobiel. Voor mobiel ga je dus aan de slag met andere typen content die minder inspanning leveren voor de gebruikers. 

4. Marketing automomation tools veranderen de manier waarop je werkt

Het gaat om real-time marketing. Er zijn op het moment dat het ertoe doet en niet pas een dag later. En dat is mogelijk met de nieuwe tools. Verder is het de kunst om real-time marketing te integreren met de meer 'traditionele' vormen van marketing, zoals CRM, emailmarketing, content management en SEO.

5. De behoefte aan kwalitatieve content benadrukt de belangrijkheid van professionele schrijvers

Goede content doe je er niet even bij, dat vergt goede schrijvers. 

Wil je meer over deze trends lezen, lees dan het gehele artikel op newscred.com. Bron: Marketingtribune


Diensten

E-mail marketing / Direct Mail / Huisstijl / Evenementen / Tekstschrijven / Brochures / Marketingplan / Aftersales Marketing / Advertenties / Interim Marketing / CRM Implementatie / Marktonderzoek / Business plan / Nieuwsbrieven / Projectorganisatie