Vakantie-boeken-tip. Like ons op Facebook en maak kans op dit boek

06 augustus 2014

Collega Marissa heeft tijdens haar studie een onderzoek gedaan naar de invloed van geur op het koopproces. Wist je dat je door een lekkere geur van of rondom producten, meer kunt verkopen?

Koopgedrag is een interessant onderwerp. Wil je meer weten over koopgedrag, like dan nu onze facebook pagina. Onder al onze fans verloten wij 31 augustus het boek Buyology van Martin Lindstrom, onze vakantie-boeken-tip.

>> Like onze pagina op Facebook

 

Voorwaarden Like & Win-actie:

* Alle Likes loten mee, tenzij anders vermeld.

* De winnaar wordt bekendgemaakt op onze tijdlijn.

* De prijs kan niet ingewisseld worden voor een andere prijs of tegen contant geld

* Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.

 

Samenvatting boek Buy*ology:

Waarheid en leugens over ons koopgedrag

Hoeveel weten we over ons koopgedrag? Wat stuurt werkelijk ons koopgedrag in een wereld waarin we constant door de media worden bestookt met boodschappen? Een opvallende advertentie, en catchy slogan, een aanstekelijke jingle? Of nemen we koopbeslissingen zo diep in ons onderbewustzijn dat we ons er nauwelijks bewust van zijn? 

In Buy*ology presenteert Martin Lindstrom de resultaten van een zeer ambitieus onderzoeksproject waarin de meest geavanceerde hersenscanmethoden worden gebruikt en waaraan wereldwijd meer dan 2.000 vrijwilligers deelnamen. De verrassende en grensverleggende conclusies tonen aan dat we onszelf regelmatig voor de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen. 

Vragen die onder andere worden beantwoord: * Verkoopt seks? Worden we verleid door schaars geklede mensen en suggestieve poses om producten te kopen? * Worden wij nog steeds blootgesteld aan verborgen verleiders - bijvoorbeeld in café's, supermarkten en op billboards - ondanks het verbod op subliminale advertenties? * Kunnen hippe merken, zoals iPod, ons aanzetten tot voortplanten? * Hoe groot is de invloed van geur, tast en geluid? * Wat leren bedrijven van religies en de kracht van rituelen? 

Deze boeiende reis door het hoofd van de hedendaagse consument staat vol interessante verhalen over hoe we reageren op de bekende merken als Marlboro, Nokia, Calvin Klein, Ford en Idols en herkenbaar voor iedereen die ooit is verleid door - of is afgeknapt op - de pogingen van marketeers om onze loyaliteit, ons geld en ons hoofd te winnen.

 

Recensie

Over koopgedrag is veel minder geschreven dan over verkopen. De resultaten van wetenschappelijk onderzoek naar hersenactiviteiten tijdens het zien van advertenties en geselecteerde beelden onder ruim 2.000 mensen zijn schokkend. Deze combinatie van neurologie en marketing - neuromarketing genoemd - is voor de auteur de sleutel tot wat hij noemt 'buyology': de onderbewuste gedachten, gevoelens en verlangens achter aankoopbeslissingen. Veruit de meeste marketingstrategieen zijn gebaseerd op aannames. Tot nu wisten marketeers niet wat het koopgedrag van mensen bepaalt. Met neuromarketingtechnieken kunnen bedrijven hun producten, advertenties en tv-spotjes testen en de succeskans sterk vergroten. Tal van verhalen van reacties op bekende merken maken het boek goed leesbaar en verduidelijken de conclusies. De auteur is een marketingdeskundige en heeft al ruim twee decennia een eigen bedrijf. Hij verrichtte dit onderzoek met ondersteuning van verschillende wetenschappelijke onderzoekers van verschillende universiteiten. Lindstrom onthult waarheden en leugens over het koopgedrag van mensen. Een must dus voor marketeers. Afgezien van de nieuwe titel is deze herdruk vrijwel onveranderd.

Ir. K.W. Sijtsma MBA

Bron samenvatting en recensie: Bol.com


Diensten

E-mail marketing / Direct Mail / Huisstijl / Evenementen / Tekstschrijven / Brochures / Marketingplan / Aftersales Marketing / Advertenties / Interim Marketing / CRM Implementatie / Marktonderzoek / Business plan / Nieuwsbrieven / Projectorganisatie