Acties in de zomervakantieperiode

12 augustus 2014

Veel mensen denken dat de respons op een campagne in de zomervakantieperiode lager is dan buiten deze periode. Maar onze ervaring is anders. Net als voorgaande jaren is de respons op de e-mailings die wij de afgelopen weken hebben verstuurd goed.

Een actiemailing die in de laatste week van juli is verzonden (tijdens de vakantiepiek) leverde zelfs een onverwacht hoog aantal leads op.

 

Hoe is dat te verklaren?

* Slechts een klein deel van de Nederlandse bevolking is tegelijk op zomervakantie.

* Mensen die in de zomerperiode thuis zijn hebben vaak extra tijd om de mailings te bekijken. Ofwel: extra aandacht voor uw mailing!

* Bovendien blijkt dat steeds meer mensen tijdens de vakantie hun e-mails lezen (op de smartphone of tablet). 

 

Ons advies is dan ook: Mail ook in de zomer.

Maak bijvoorbeeld een speciale aanbieding voor klanten die niet op vakantie zijn. Het is ook mogelijk om een test te doen, waarbij een deel van de mailing nu wordt verzonden en een deel op een later tijdstip.

 

Overige tips voor de resterende vakantieperiode:

* Maak een evaluatie van uw marketingactiviteiten in de eerste helft van het jaar. 

* Gebruik de zomer voor de opschoning van uw klantenbestand. Wellicht heeft u extra hulp van een vakantiekracht. Ontdubbel, corrigeer en verrijk uw bestand zodat het weer up-to-date is. 

* Update indien nodig uw website(s) en social media pagina's en maak een content planning voor de komende maanden.   

Wij helpen u graag hierbij.  Interesse? Laat het ons weten

 

   

 


Diensten

E-mail marketing / Direct Mail / Huisstijl / Evenementen / Tekstschrijven / Brochures / Marketingplan / Aftersales Marketing / Advertenties / Interim Marketing / CRM Implementatie / Marktonderzoek / Business plan / Nieuwsbrieven / Projectorganisatie