Adverteerder moet nog meer voor online kiezen

28 september 2015  

Adverteerders moeten hun reclamebudgetten anders inzetten om in 2019 de gewenste doelgroepen te blijven bereiken. Wie met name jongere generaties wil bereiken, moet de budgetten nog meer verschuiven van traditionele naar online media. Oudere generaties zijn de komende jaren nog steeds te bereiken via traditionele media, maar ook zij bewegen zich steeds meer in de richting van online. Dit blijkt uit Behavioural shifts in target audiences, een onderzoek van PWC.

Voor  het onderzoek zijn bijna 2.000 Nederlandse consumenten uit 5 verschillende generaties gevraagd naar hun huidige en verwachte toekomstige mediaconsumptie. In het onderzoek is gekeken naar de aanschaf van mediacontent (filmed entertainment, muziek, videogames, kranten, tijdschriften en boeken) en het type medium (onder meer digitale versus traditionele media)

Uit het onderzoek blijkt volgens PWC ook dat de consumentenbestedingen aan mediaproducten- en diensten in de meeste generaties tot aan 2019 blijven groeien.

Bron: inct.nl (fonkonline.nl). 


Diensten

E-mail marketing / Direct Mail / Huisstijl / Evenementen / Tekstschrijven / Brochures / Marketingplan / Aftersales Marketing / Advertenties / Interim Marketing / CRM Implementatie / Marktonderzoek / Business plan / Nieuwsbrieven / Projectorganisatie