Arbeidsmarkt communicatie

In diverse sectoren hebben werkgevers last van personeelstekorten en moeite om geschikt personeel te vinden. Dit is bijvoorbeeld het geval in de IT en technische beroepen, maar ook in de zorg en bij sales functies.

Employer branding: blijven bouwen aan een sterk werkgevers merk

Bedrijven met een aantrekkelijke werkgeversnaam (‘merk’) trekken makkelijker nieuwe mensen aan. Het is goed om na te gaan wat de sterkten van je bedrijf zijn, waarom mensen graag bij je bedrijf willen werken en waarmee je je kunt onderscheiden van andere partijen.

Goede en creatieve wervingscampagnes helpen daarbij

Wij helpen je graag met een creatieve invulling van de arbeidscommunicatie. We maken herkenbare campagnes die via verschillende media ingezet worden om kandidaten te bereiken. Video campagnes lenen zich hier goed voor. Soms kan een campagne ook extra publiciteit opleveren!

Denken vanuit de kandidaat

Voor goede arbeidsmarktcommunicatie is van belang om vanuit de kandidaat te denken. Bij de ‘kandidaatreis’ (ge├»nspireerd door customer journey) zet je de kandidaat centraal en kijk je naar de verschillende stappen die de kandidaat aflegt tot hij bij jou in dienst is.