Kia Motors Nederland, de Nederlandse importeur van Kia, heeft de afgelopen jaren onafgebroken gebouwd aan de implementatie, positionering en professionalisatie van het merk. Kia was dan ook jarenlang het snelst groeiende automerk op de Nederlandse automarkt.
Uitgevoerde werkzaamheden:
• Interim marketeer / projectmanager voor opzet MijnKia, de website voor Kia-rijders. MijnKia biedt Kia-rijders o.a. de mogelijkheid om onderhoudsoffertes en -afspraken te maken, informatie over hun Kia te bekijken, te profiteren van speciale aanbiedingen en het laatste nieuws te lezen.
• Interim marketeer voor Kia Duurzaam. In Kia Duurzaam heeft Kia een aantal belangrijke maatregelen opgenomen als handreiking om CO2-emissies terug te dringen. Kia Nederland investeert bijvoorbeeld in de aanplant van Jatropha-struiken in Mali (Afrika). Kia-rijders kunnen meedoen en een bedrag storten ter compensatie van hun CO2 uitstoot. VDEB heeft bijgedragen aan de online en offline communicatie van Kia Duurzaam, dat steunt op de belangrijke pijlers Innoveren, Reduceren en Compenseren.
• Interim marketeer / projectmanager voor project ‘Information and explanation of service work and charges’ . Uit klantentevredenheidsonderzoeken kwam naar voren dat klanten behoeften hebben aan meer informatie en communicatie over de onderhoudswerkzaamheden. VDEB heeft in opdracht van Kia leaflets gemaakt van de diverse onderhouds- en reparatiewerkzaamheden (die ook als pdf bij de onderhoudsaanvraag worden getoond). Tevens zijn er van deze werkzaamheden korte filmpjes voor klanten gemaakt (in samenwerking met Kia dealers, Flame Multimedia en Events en Kia Motors Nederland, coördinatie door VDEB).
• Content marketing, o.a. verzorgen van de 2-wekelijkse MijnKia nieuwsbrief en het beheer en content van de MijnKia website