Al in de jaren negentig ontstond het idee om ServiceOnly op te richten. Het bleek dat veel autobezitters na een paar jaar dealeronderhoud op zoek gingen naar een voordeliger alternatief.
Gabby van den Eijnden heeft dit, nog voor de oprichting van haar bedrijf VDEB Marketing & Communicatie van dichtbij meegemaakt en -toen nog in loondienst- de naam Service Only bedacht.
ServiceOnly werd opgezet en de eerste vestiging in Papendrecht was het begin van een formule die nu de basis vormt van een keten van zeven garagebedrijven gericht op onderhoud em reparatie voor alle automerken.
Het is dan natuurlijk extra bijzonder om in een later stadium vanuit je eigen bureau betrokken te mogen zijn bij de marketing van deze formule.
Om een goed beeld te krijgen van de doelgroep is er een groot onderzoek uitgevoerd met als doel de doelgroepen van Service Only helder in kaart te brengen aan de hand van (demografische) gegevens (Leeftijd, woonplaats, beroep, gezinssamenstelling en auto(‘s) in het huishouden. Ook is hieruit een beeld gekomen hoe klanten bij Service Only zijn gekomen, uit welke plaatsen klanten komen en wat ze belangrijk vinden.
Op dit onderzoek is de vervolgens de marktbewerking afgestemd, die bestond uit een brede mix van offline en online marketingcommunicatie. Ook is marketing automaten ingezet.