Het merk Bentley vierde in 2019 het honderdjarig bestaan. Een eeuw vol prachtige, luxe auto’s. Honderd jaar laat je natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan en in de communicatie is dan ook uitvoerig stilgestaan bij de rijke historie en de speciale uitvoeringen waarmee het 100 jarig bestaan werd gevierd.
Uitgevoerde werkzaamheden:
VDEB Marketing & Communicatie verzorgt de e-mail marketing voor Bentley, gedurende de hele Customer Journey.
Dat klantbeleving essentieel is voor Bentley spreekt voor zich. De klant heeft blijvende aandacht nodig. Een Customer Journey geeft inzicht in alle touchpoints, on- en offline, van de gehele klantreis. In de Customer Journey worden 5 fases onderscheiden, waarin wij voor Bentley de e-mailcampagnes verzorgen.:
Awareness / bewustwordingsfase: Dit is de fase waar je klanten voor het eerst in aanraking komen met je merk. Bentley is bijvoorbeeld als merk aanwezig in experience centre Move, en bij events (zoals bijvoorbeeld het Bernardus golfvent, formulier 1, Autosalon). VDEB heeft hiervooruitnodingscampagnes gemaakt.
Consideration/ Overwegingsfase; De klant gaat vergelijken. Er is een verschil tussen nieuwe en terugkerende klanten. Voor de Pre-Owned showroom klanten geattendeerd op de live chat bij vragen. Ook jezelf positioneren als autoriteit op een bepaald gebied.
Purchase/ aankoopfase Hier wordt de daadwerkelijke aankoop gedaan. In e-mailings moet dan ook een duidelijke call-to-action opgenomen zijn, zodat de aankoop ook daadwerkelijk bij Bentley gedaan wordt. Klanten via e-mail naar website sturen met goede call-2-action
Delivery/ aflevering, service en gebruiksfase: In deze fase moet je als bedrijf voor je klanten klaar staan en goede service bieden: APK mailings, etc. Goede after sales aanbieden en de klanten helpen waar nodig.
Loyalty /loyaliteitsfase: In deze fase beslist de klant of hij tevreden is. Hij kan het merk aan anderen aanbevelen en ambassadeur worden