Goede externe communicatie levert geld op!
Externe communicatie is alle communicatie vanuit je organisatie naar buiten. Je kunt hiermee zorgen voor een sterkere band met relaties, een hogere loyaliteit en meer omzet. In veel gevallen levert het geld op.
Wat is het doel en wat is de doelgroep?
Te vaak wordt vanuit het product gedacht en niet vanuit de klant / de doelgroep. Bij de ontwikkeling van externe communicatiemiddelen is het belangrijk een doel te hebben en niet alleen te zenden. Je wilt je doelgroepen bepaalde informatie geven zodat ze een offerte opvragen, producten afnemen, een beter beeld/meer kennis van je bedrijf of producten hebben of reageren.
We kunnen een contentstrategie opstellen en van daaruit werken aan de meeste effectieve externe communicatie voor jouw bedrijf (en een contentkalender maken). We kunnen ook één of meer specifieke middelen ontwikkelen. Dat kan een relatiemagazine zijn, een campagne op social media, uitleg (animatie) video’s, blogs, direct mails of eDM’s.
If you can’t tell it, you can’t sell it
Vaak wordt gedacht, er is wel iemand in het bedrijf die leuk schrijft. Maar om externe communicatie geen kostenpost te laten zijn, maar juist geld te laten opleveren moet het goed gebeuren. Qua inhoud, kanalen en frequentie. Door op de juiste manier verhalen te vertellen (storytellling), kun je contact maken met jouw bezoeker en betrokkenheid creëren.